onsdag 13 maj 2009

Revenge is sweet

Efter ett par hektiska dagar är delar av mig tillbaka!!
Ska börja från början.. *harkel*
Måndags lämnade jag killarna som vanligt på morgonen, stack till jobbet, hämtade killarna, packade, tokletade efter Liams nycklar, körde ner till malmö. Pappa hade bjudit mig och mina syskon på konsert. Super mysigt!! Men, nu kantrades halva tiden av konserten av sms från "hundvakten" som helt plötsligt kom på att hon inte kunde passa mina hundar...Paniken steg, som tur är så har vi åter igen dom här besiktigade ÄKTA och bra vännerna som tog tag i saken och ordnade det helt fantastiskt för hundarna SUPERTACK!! Ni vet vem ni är!!!
Mer sms....från mina älskade söner, som ville veta att allt va bra, om konserten va bra. Väl ute var jag ju tvungen att ringa upp dom, då passade dom på att berätta att dom hade glömt läxboken, att det var utvecklingssamtal på tisdagen, ja, och allt annat som jag verkligen inte kan göra något speciellt åt 5 mil borta, men gav ett löfte att jag skulle lösa det när jag kom hem (vilket jag också gjorde). Jag sov sedan över hos min pappa eftersom jag hade tid till operation dagen efter, man MÅSTE ju förena nytta med nöje... ;o)
Så, morgonen efter bar det av till sjukhuset, in och bli uppskuren i lillfingret, tillbaka till pappa, slumrade till en stund i soffan (välförtjänt), fick sjuts av pappa tillbaka till Hörby, kom i lagom tid för att gå på Levis utvecklingssamtal. Lyssna på hur det går för min son i skolan...hem till 2 pratsjuka pojkar, sällskapssjuka hundar och tomt kylskåp. Det blev till att promenera ner till byn och utfodra mina barn...Inte förren till kvällen kunde jag sätta mig ner och försöka slappna av lite grann med min värkande hand och finger....Tog inte lång tid efter det att jag stoppat om pojkarna som jag själv hade en dejt med John Blund....
Kan ju bara säga det att idag har det inte varit lugnare...Doktorns rekomendationer att hålla handen och fingret i rellativt stillhet dom första dagarna...det bröt jag ett par timmar efter operationen... men, det blir ju så ibland...suck...
Hoppas nu att det blir en lugn helg så jag får vila upp mig lite i alla fall...Tur att pojkarna tar så god hand om mig...
Phu vilket långt inlägg!!! Tur att jag utelämnade en hel del....annars hade ingen orkat läsa till slutet....
Nu blir det vila....det blir en tuff dag imorgon!!!
Ingen inspiration till låt heller...så....tyvärr Annso...I'll make it up to U!!
//jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar