söndag 2 augusti 2009

Mess with me and U mess with my family!

Oj ja....jag som tyckte att jag va så flitig bloggare innan. Hade alltid något att skriva...Men..nu har det varit torrt ett tag här....Så...tänkte ge mig på ett försök i alla fall..

I helgen har vi varit uppe i Vårgårda på schappe special. Sååå roligt att träffa alla, att äntligen få lite ansikten på de tvåbenta också! Känns lite tafatt när man bara känner igen hundarna...dom kan man ju inte direkt ha något utbyte med...rent verbalt....Såå....I alla fall..nu är vi hemma igen, jag, killarna och hundarna....efter ett par väldigt trevliga dagar...Fredagen kom vi upp ganska sent....efter många om och men fick jag ta mina killar med mig. Inte direkt planerat, men det blev supermysigt ändå..dom är så duktiga mina pojkar. Mötte upp Christina (Chene Colline) och paniksatte upp tältet innan mörkret kom. Väl installerade korkades vinet upp, grillen sattes på och vi bara mös oss igenom hela kvällen. Efter två (!??!?!!?!?) glas vin var det dax att krypa till sängs. Kan ju säga att jag sov.....ingenting!! Java gillade inte läget alls...Det skälldes ju runt omkring, folk rörde sig och hon va bara tvungen(?!?!) att berätta för alla högt och tydligt att vi fanns faktiskt här!! Och jag fick tydligt tala om för Java....att det behövs inte...Så...på lördagen visste alla vem vi var och hur mycket vi hade sovit!! Iiii alla fall....utställningen blev väl lite panikartad för min del då det var två ringar som startade samtidigt och så klart så startade dom med båda "mina" klasser...Men, det löste sig! Java och Bizzy va jätteduktiga och fina kritiker och placeringar! Jag är sååå stolt över mina töser! Lördag kväll blev lugn...alla inkl Java var såå trötta så, det blev lite käk på kvällen innan vi dunsade på den hårda marken i våra sovsäckar. Java lugnade ner sig väldigt mycket så, oj va vi sov... Idag var det ju agilitytävlingar. Jag hade lovat att hjälpa till som speaker, men det behövdes inte och eftersom vi hade en bit att köra hem så valde vi att sticka då istället. Vägen hem gick bra. Förrutom att jag fick ännu en bekräftelse på hur dåligt mitt lokalsinne egentligen är. Jag hade bestämt mig för att köpa en mobilladdare till bilen (man vill ju kunna bli nådd ju...typ hela tiden....av vissa....)Så, när vi hade kommit ut ur göteborg, så såg jag en el-giganten. Körde av och mot centrat som det sas ligga i. Väl framme fanns det ingen el giganten där inte....inte en skymt av det. Efter en vägbeskrivning hoppade jag in i bilen igen...tyckte själv att jag körde som han sa....men efter ett tag så var jag plötsligt ute på motorvägen mot malmö igen?!? Alltså...ursäkta...men var tog el giganten vägen?!?!
Jepp...så ser det ut när jag kör! Ungarna är så vana så dom blev inte ens förvånade....Nä...jag vet emelie...inte du heller.....
Nä...nu får det vara slut för idag!!
Fast...får ju inte glömma min låt ju!!! Är egentligen till en person....men....asch......får ju dela med mig av det goda!! ;o)
http://www.youtube.com/watch?v=C-pP_5fHg6Q
See Ya!!!

3 kommentarer:

  1. Så roligt att äntligen träffa dig igen! kram Anita

    SvaraRadera
  2. Vad ska man ha lokalsinne till? onödig funktion och kunskap.Det finns inget bättre sätt att lära sig hitta rätt..

    Grattis till duktiga hundar!

    SvaraRadera
  3. Hahhaha du är ju så rolig. Jag kan se hela din elg uppe på specialen trots att jag inte va där.
    Jag förstår hur ni hade det när ni sov...i och med att Miroh vaktade allt förra året...ja t.om. om dammkornen rörde sig så va han ju tvungen att "tala" om det...så sova på specialen..vad e det???
    Ha det blvivit ngn laddare förresten...hiihhii;)

    SvaraRadera